Do akordeonistki

Autor: Piotr Balkus, Gatunek: Poezja, Dodano: 09 czerwca 2011, 17:45:17

 

 

 

 

 

Akordeonistko ze starówki

dlaczego pośród tłumu turystów 

usiadłaś właśnie koło mnie

 

dlaczego właśnie obok mnie

rozciągałaś miechy swojego instrumentu

naciskając na klawisze i guziki

 

Czyżbyś wiedziała?

 

 

Komentarze (17)

  • Ten wiersz, poza tym czym jest, jest dobrym pytaniem. Zresztą na które nie ma jednej dobrej odpowiedzi, bo wszystkie są dobre (co by sobie kto nie myślał).
    A tak bardziej do rzeczy, to swój swojego zawsze znajdzie, nawet na końcu świata, a nawet w zaświatach.

    • Karo Te
    • 09 czerwca 2011, 18:29:17

    tres bien!

  • Zapachniało samotnością

  • Gra na akordeonie...uwielbiam słuchać :)

  • zapachniało

  • Nie chodzi o samotność, chodzi o odkrycie przez rzeczoną akordeonistkę pewnego sekretu.

    • . .
    • 09 czerwca 2011, 21:50:36

    Poetyka i barwa silna, bliska obrazowi M. Chagall'a "Autoportret z siedmioma palcami"
    - Dynamiczna, potencjalna biegłość palców akordeonistki. I tajemnica.
    Oui, inconnue.

  • Ona wie:)))

  • Rzadko podobają mi się, takie minimalistyczne, proste teksty. Ale w tych kilku słowach uchwyciłeś ten kawałek świata, można słyszeć akordeon.

  • Dziękuję. Zastanawiające jest to, że ta czysta prostota podoba się niektórym, a do innych nie przemawia. Mam na myśli różne czasopisma literackie. Kiedy wysyła się do nich taki wiersz, nie ma on szans na publikację, bo wydaje się za prosty, za dziecinny, za łatwy do napisania. Ale to przecież są tylko pozory - bardzo trudno jest napisać ciekawy wiersz w prostych słowach. I też bardzo trudno jest go odczytać bez uprzedzeń epoki literackiej, zalanej nowoczesnymi trendami, modami, poezją somatyczną i wulgarną. Jednak są ludzie, tacy jak Wy, którzy jednak widzą w tej prostocie piękno i głębię, o którą chodziło autorowi. I to jest naprawdę cudowne. I daje mi osobiście motywację do dalszego pisania tak jak czuję, bez względu na mody, style. Dziękuję. To dla mnie bardzo ważne.
    No i na koniec eksperyment sobie że ten wiersz napisała np. Hartwig, albo nawet Szymborska... I jaka jest różnica w odczytaniu wiersza przez wzgląd na to kto go napisał, postać znana, czy poeta nieznany.

  • *No i na koniec eksperyment: wyobraźcie sobie że ten wiersz napisała np. Hartwig, albo nawet Szymborska... I jaka jest różnica w odczytaniu wiersza przez wzgląd na to kto go napisał, postać znana, czy poeta nieznany.

  • czad, ale ostatni wers bym wyjebał.

  • Bez ostatniego wersu pada idea wiersza.

  • No właśnie. Panie Arturze, wyjął mi to pan spod palców nad klawiaturą.

  • Łomatko!

  • e, tani chwyt, abstrakcyjne pytanie, które nic nie mówi.

  • a co to za dziwna konstrukcja: 'idea wiersza'?

Musisz być zalogowany, żeby dodawać komentarze. Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się